Sveriges största guide för thaimassage
Ej inloggad
Forum Webbplatsen Sortera salonger

Sortera salonger

1,382 inlägg 12 Svara
1 år
Kunnig
22 inlägg
FeelGood 13 Apr 2020, 11:56
Förut var salongerna sorterade efter antalet besök till salongens sida. Det var bra: man hittar lätt vilka är populära. Nu plötsligt är salongerna sorterade alfabetiskt. Inte så bra tycker jag. :( Kan vi få tillbaka sortering efter besök eller ännu bättre kan vi få välja sortering: - Antal besök - Genomsnittbetyg - Alfabetisk - Tid på tmg? - .... Mvh Anders
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 13 Apr 2020, 11:57
Alltid någon som är missnöjd.

vi har valt att ändra sorteringsordning med jämna mellanrum så att alla salonger som annonseras hos oss ska få en rimlig chans att synas.

nu är det A-Ö som sorteras.

det går i dagsläget inte att välja sorteringsordningen själv.
1 år
Kunnig
18 inlägg
Rawberg 22 Apr 2020, 04:09
....sortera på öppettider?

Please....
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 26 Apr 2020, 14:07
"Rawberg" post=3383:
....sortera på öppettider?

Please....

hur skulle den sorteringen se ut?
de som öppnar tidigast är högst upp? :)

tror du efterfrågar en "öppet nu" funktion.
1 år
Kunnig
18 inlägg
Rawberg 29 Apr 2020, 17:36
...att kunna genomföra sökning på de salonger i region, område,stad, stadsdel (etc) som har öppet en viss dag och klockslag.

Om man ställer frågan "Vilka salonger i (stad) har öppet nu?"
Så medför detta 'nu' att systemet måste kontrollera den aktuella tiden i real tid. Vilket förändras varje sekund. En annan aspekt på den begränsade frågeställningen är att du endast kan söka för stunden - inte om några (x antal) dagar eller på en specifik veckodag.

Om man som användare av TMG skulle kunna göra en frågeställning i stil med:
Stad + tid + veckodag...
...så får systemet tre fasta värden att jämföra mot databas.

Vilka salonger i (Gävle) har öppet kl (20:30) på en (tisdag)?

Vilka salonger i (Stockholm / City) har öppet kl (10:30) på en (söndag)?

typ - jag sitter och funderar på massage vid lunchtid och slutar jobbet kl 18. Jag undrar vilka salonger i min stad som har öppet kl 19:30?

Det är en kvalificerad gissning att det blir mer nytta med den typ av sökning och mer stabilt, än att endast låta systemet snurra sökning på aktuell tid.
1 år
Kunnig
18 inlägg
Rawberg 29 Apr 2020, 17:41
hur svaren skulle spaltas upp är väl upp till användaren?

alfabetisk, popularitet, antal besök, pris??
borde även det vara definierbart - så gör ju varenda företag med någon form av sökbarhet på sina sidor.
Pricerunner, Booking, Jula, Elgiganten, ICA... för att nämna några webplatser.
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 29 Apr 2020, 19:55
"Rawberg" post=3400:
hur svaren skulle spaltas upp är väl upp till användaren?

om leverantören bestämt att det är upp till användaren.

alfabetisk, popularitet, antal besök, pris??
borde även det vara definierbart - så gör ju varenda företag med någon form av sökbarhet på sina sidor.

Pricerunner
omsättning 500 miljoner
Booking
omsättning 15 miljarder
Jula
omsättning 7 miljarder
Elgiganten
omsättning 12 miljarder
ICA
omsättning 80 miljarder
... för att nämna några webplatser.

Jag är inne på att företag med miljardomsättning har bättre sökfunktioner på sina sidor än vi har.
har du lust att skänka några miljarder till oss så fixar vi världens bästa sökfunktion på sidan.

Själv förstår jag inte varför de inte lyckas med fusionskraft, det är ju bara att slå några atomer ihop inuti ett magnetfält liksom
1 år
Kunnig
18 inlägg
Rawberg 7 May 2020, 15:00
tycker du borde skaffa dig ett bättre humör och trevligare attityd
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 8 May 2020, 22:14
"Rawberg" post=3415:
tycker du borde skaffa dig ett bättre humör och trevligare attityd

humöret är alldeles utmärkt, du lyfte det helt klart med din post.

jag tycker bara det låter som att slutsatsen är att vi behöver öka omsättningen med 800 000%

lovar att om vi kommer upp i miljardomsättning fixar vi den bästa sökmotorn på planeten till denna sajt och döper den till rawberg-engine, vi kommer se till att den drivs av en kvantdator.
1 år
Kunnig
18 inlägg
Rawberg 10 May 2020, 09:52
...ledsen för att du tar det jag skriver så hårt, att du försöker förlöjliga det hela.

Jag känner inte dig personligen - men tydligen var mina funderingar över sökmöjligheter för närgångna. Kanske skulle det funka bättre om vi kunde tala om detta IRL. Det vore olyckligt om detta på något sätt får dig att känna dig påhoppad eller nedtryckt.
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 10 May 2020, 10:47
känner mig varken påhoppad eller nedtryckt.

du verkar ju själv känna dig påhoppad när du får ett svar att det är inte bara att trycka på en knapp som du verkar tro.

Du verkar missa hela poängen att det är lätt att sitta och kritisera och berätta för andra hur saker ska göras utan att man för den delen har en susning själv hur det ska utföras.

sortering och sökfunktioner har tjatats och efterfrågats till leda, och om systemet stödde det utan omprogrammering för 200 000kr så hade vi för länge sen infört det. derp.

Det är inte alls särskilt svårt att sitta och säga att så här och så här tycker jag att något ska fungera.
Oftast mycket mer komplicerat att faktiskt få det att fungera.

Och i all välmening så får vi inte ut nånting alls av värde att någon sitter och förklarar för oss "hur" en sorteringsfunktion eller sökmotor "ska" fungera. det finns absolut noll värde i det.

Logga in för att skriva ett svar.

Vem är online

0 medlemmar och 0 gäster online

Admin, Mod, Avstängd