Sveriges största guide för thaimassage
Ej inloggad
Forum Webbplatsen Förslag på förbättring

Förslag på förbättring

3,211 inlägg 30 Svara
1 år
Nybörjare
0 inlägg
stiller 2 Jan 2017, 12:28
Hej, Det skulle vara trevligt om man kunde söka på vilken salong i respektive område som är öppen just nu. När man har jobbat över och känner att ryggen behöver en omgång, skulle det vara förträffligt med den funktionen. Likaså kanske man vill ha massage en söndag och alla salonger är ju inte öppna då. Och varför inte kunna söka på Happy Hour eller nedsatt pris, om man vill pröva ett nytt ställe. Hälsningar S
1 år
Nybörjare
13 inlägg
ryggen 14 Jul 2017, 05:53
Kryptering av lösenord?
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 14 Jul 2017, 06:59
"ryggen" post=2226:
Kryptering av lösenord?

Är inte något SSL gör per automatik nej.

SSL tillför att din "session" mot webbplatsen är krypterad, vilket gör det svårare för något att säg "avlyssna" din trafik till webbplatsen. lösenordet skickas fortfarande i klartext över den krypterade sessionen.

Men för att någon ska funktionellt kunna avlyssna din trafik till webbplatsen krävs det egentligen att din dator är nedsmittad med spyware eller virus till att börja med och då hjälper ändå inte SSL eftersom problemet ligger på din dator, SSL kommer inte hjälpa ett dugg

Alternativt så är det någon som ligger på samma nätverk som dig som kan sniffa informationen med rätt programvara om man inte använder SSL. Kan ju enklast undvikas genom att sätta ett lösenord på sin WIFI :)

eller att servern som informationen ligger på ligger på en shared hosting eller i någons källare, vilket vår server inte gör. Det är en dedikerad server på en säker plats.

alla de där är känt som "man in the middle" där det är en tredjepart som på något sätt sitter mittemellan dig och servern. I de fallen gör SSL det avsevärt svårare att avlyssna trafiken och de två sista alternativen är väl enda anledningen man behöver SSL för.

Enda jag möjligen kan hålla med om att SSL gör bra är att verifiera att allt innehållet på hemsidan faktiskt är autentiskt och inte att några bilder eller php-filer är kapade till nån annan sida som tillför dålig kod.
fast det går ju att kringgå genom att den dåliga koden får laddas genom ssl från den dåliga sidan ändå så.
För vem sitter egentligen och inspekterar alla SSL certifikaten som kommer upp när man går till en webbsida.
Och det kan ge falska positiva utlåtanden om nån av resurserna (t.ex. en bild) inte skickas över ssl.

Tidigare har det varit rätt dyrt att ha SSL certifikat på sin server, särskilt om man haft flera domäner, men förra året infördes en gratis comodo certifikat tjänst via vår hosting vilket jag förmodar möjliggjorde att folk kunde börja surfa in över SSL till vår sida.

just nu rullar hela sidan på HTTPS och jag har varit inne och ändrat länkning på vissa resurser som inte låg på SSL, så om du har lust får du gärna surfa runt och kolla om du får upp "Secure" överallt på hemsidan.
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 14 Jul 2017, 07:12
SSL har blivit något av en trendgrej.

och jag ser inte några problem med att köra SSL på sidan så länge allt fungerar som det ska, och det gjorde det inte förut.

Det är nämligen inte något dåligt att köra SSL, även om jag har svårt att se nödvändigheten med det :)

Som det verkar nu så är alla SSL buggar på sidan patchade vad jag kan se.

om allt fungerar som det ska lämnar vi förmodligen sidan i SSL läge.
1 år
Nybörjare
5 inlägg
Mr Sam Sip 25 Jul 2017, 04:41
Sajten är väldigt svårläst på iphone. Går det att få en version som funkar bättre på mobiler?
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 25 Jul 2017, 06:24
"Mr Sam Sip" post=2244:
Sajten är väldigt svårläst på iphone. Går det att få en version som funkar bättre på mobiler?

är det den mobilanpassade eller den vanliga hemsida som är svårläst på din iphone?
1 år
Nybörjare
5 inlägg
Mr Sam Sip 26 Jul 2017, 01:57
Den mobilanpassade. Största problemet är väl att reklamen tar större delen av skärmutrymmet och det blir mycket scrollande innan man hittar det intressanta.

Jag har inte upplevt reklamen som störande när jag tittar på PC:n men på mobilskärmen tar de väldigt mycket utrymme.
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 28 Jul 2017, 04:31
alternativet skulle vara popupus, vet inte om det är så mycket bättre.

det går att titta på vanliga hemsidan även i mobilen.
Scrolla längst ner och klicka på "desktop view" alternativt gå in i inställningar på mobilläsaren och välj "request desktop site" i menyn (fungerar i chrome mobile bl.a.)
1 år
Nybörjare
13 inlägg
ryggen 15 Aug 2017, 20:24
En ytterligare önskan, motsatsen till favoritlista - en möjlighet att filtrera bort annonser under kategorierna som man inte är intresserad av. Skulle bespara en del navigerande efter ett tag.

Typ en liten stoppikon som gör att annonsen renderas minimerad för den enskilde användaren, (möjligen med namnet synligt som en länk för att ändå kunna ta upp annonsen om man vill ompröva) tills dess man trycker på den igen. Stoppikonen bör vara synlig endast i helvy eftersom det bör vara ett beslut man fattar baserat på full information.
1 år
Nybörjare
5 inlägg
Mr Sam Sip 8 Sep 2017, 03:59
Det hade varit bra om man kunde se sin egen position på kartan så man kunde lättare se vilka ställen som finns i närheten, alternativt få in dem i Google Maps på något sätt (appen i mobilen).

Jag skrev tidigare om att reklamen tog väldigt mycket plats på mobilskärmen. Skulle man inte kunna ha en rad med banners som skrollar från höger till vänster? Då tar det inte så mycket skärmutrymme, och alla reklam visas så småningom.
1 år
Nybörjare
5 inlägg
Mr Sam Sip 13 Jan 2026, 19:11
Det hade varit bra om man kunde se sin egen position på kartan så man kunde lättare se vilka ställen som finns i närheten, alternativt få in dem i Google Maps på något sätt (appen i mobilen). Jag skrev tidigare om att reklamen tog väldigt mycket plats på mobilskärmen. Skulle man inte kunna ha en rad med banners som skrollar från höger till vänster? Då tar det inte så mycket skärmutrymme, och alla reklam visas så småningom.

Logga in för att skriva ett svar.

Vem är online

0 medlemmar och 0 gäster online

Admin, Mod, Avstängd