Tror ändå att det blir lite knorr, att byta bort en stadig hyra mot ett cykelrum.
"MickeP" post=4710:
En hyresvärd som hyr ut till en verksamhet behöver nog inte bevisa något. Det räcker med att säga upp lokalen för att man har för avsikt att använda den till något annat.
Riktigt så enkelt är det inte. hyresavtal för företagslokaler är oftast fleråriga. Man kan inte bara bryta ett avtal utan konsekvenser.
De kan ju förstås säga upp avtalet så att när det går ut får de inte vara kvar, men det kan ju vara 3-4 år kvar på hyresavtalet.
Polisen ska inte agera överförmyndare mellan företag oavsett hur mycket de anser att de gör det i lagens ärenden.
Plus lycka till den som vill avbryta fungerande hyresavtal för att sen stå där med en tom lokal i en lågkonjuktur, det är väl precis vad BRF:er och hyresvärdar önskar sig, mindre intäkter när ekonomin går dåligt.
Att vända sig till BRF:er och övriga lokalägare känns en aning desperat. Tycker jag iallafall.
Eller Söder om stan.
Stämmer det?
För egen del bryr jag mig inte.
De här tillslagen berör inte oss som vill ha massage.
Tillslag kommer alltid att hända men det påverkar inte antalet salonger.
https://www.na.se/2023-10-06/misstankt-bordellmamma-kopplas-till-salong?shareSource=sharebutton
Logga in för att skriva ett svar.
Kanaler
Vem är online
0 medlemmar och 0 gäster online
Admin, Mod, Avstängd