Här får ju givetvis admin ta bort inlägget, ge mig tillsägelse eller liknande...
Men jag anser att de som namnger sina salonger borde tänka till när de skapar sin verksamhet.
Direkta feltolkningar blir nog vanligt för den som har en verksamhet vid namn som exempelvis "Chum Pae"
Hur - ska man lägga fram en förklaring om vad det kan missförstås som till ägaren??
är mest nyfiken på vad du menar att chum pae skulle misstolkas som? chum phae är ett område i khon khaen i thailand.
upplever inte direkt att chum pae skulle misstolkas som något särskilt på svenska, engelska eller thai vilket torde göra namnet hyfast harmlöst i sverige.
Kan däremot hålla med om att en del gör dåliga beslut i sina salongsnamn där en del val är rent olyckliga, eller som vissa salonger som till och med felstavat ord i företagsnamnet.
Chum Pae kan jag inte se att det skulle vara ett problem. är väldigt nyfiken på vad du menar det kan missförstås som.
WAIT.. nu tror jag att jag vet vad du menar.
om man felaktigt uttalar det blir det cum. men CH här uttalas inte som K, om man inte är dum i huvudet förstås.
Jag skrattar mig fördärvad! :laugh:
Lille
:evil:
Skulle väl kunna utveckla det vidare men känner att behållningen inte är värt ansträngningen.
;)
Däremot har jag ett par följdfrågor som har med ämnet "missvisande" att göra.
Hur funkar det med ordval och korrekturläsning av de texter som läggs ut i annonserna?
Är det helt och hållet salongens ansvar eller är det någonting som admin 'bollar' med salongen?
Logga in för att skriva ett svar.
Kanaler
Vem är online
0 medlemmar och 0 gäster online
Admin, Mod, Avstängd