Sveriges största guide för thaimassage
Ej inloggad
Forum Övrigt Corona

Corona

7,244 inlägg 28 Svara
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 6 Mar 2020, 11:52
Corona är i allra högsta grad i blickfånget. Frågan är hur det kommer påverka salongerna. Försvinner kunderna? Vågar man gå på massage? Kom gärna med synpunkter.
1 år
Nybörjare
7 inlägg
Pergola 13 Sep 2020, 16:56
Tänkte våga börja gå på massage nu igen, då smittspridningen minskat så kraftigt i Stockholm. Men tänker ta med mig egen handduk att lägga över kudden under massagen och torka mig med efter. Och munskydd vid huvudmassage.
Dessutom tänker jag bara välja salong/er som uttryckligen skriver att deras personal är frisk, inte varit på resande fot och att de alltid byter till fräscha handdukar. Det borde räcke...
1 år
Nybörjare
6 inlägg
Daggen 13 Sep 2020, 23:30
Det tycker jag du ska göra, finns flera som tar med egna handdukar.
1 år
Nybörjare
1 inlägg
Lovethemassage 3 Oct 2020, 10:19
Ser ut som andra våg är på väg in många smittas varje dag
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 19 Oct 2020, 17:58
Ja och andra vågen har blivit värre för flertalet salonger, har pratat med några som ligger väldigt risigt till, inga kunder på flera dagar, även om hyran kan vara billig är det deras enda inkomstkälla. Tråkigt om de bra ställena försvinner. Kvar återstår alla de "andra"
1 år
Nybörjare
6 inlägg
Fredricgosy 8 Nov 2020, 12:56
Har under senaste månaden varit på 5 olika salonger
4av5 har märkt att några hade nästäppa och hostade
Några nysande flera gånger
Försiktig ska man vara
1 år
Kunnig
22 inlägg
FeelGood 9 Nov 2020, 18:10
Jag antar att bra salonger kommer att vara kvar.
De borde ha flest kunder.
1 år
Nybörjare
7 inlägg
Pergola 14 Nov 2020, 14:12
Jag går bara till salonger som uttryckligen lovar att de alltid byter handdukar mellan varje klient och själva är friska och inte varit på resa. Jag ber alltid massösen använda munskydd, har med mig egen handduk till kudden och använder själv munskydd vid huvudmassage, det borde tillsammans öka smittskyddet ganska bra.

Men visst är det riskfyllt. Å andra sidan är hela livet är ett enda långt risktagande, och att inte få gå på massage ökar risken för depression. Så jag vågar nog gå ett tag till, trots att smittan ökar så kraftigt som den gör nu.
1 år
Nybörjare
7 inlägg
Pergola 13 Jan 2026, 19:11
Jag går bara till salonger som uttryckligen lovar att de alltid byter handdukar mellan varje klient och själva är friska och inte varit på resa. Jag ber alltid massösen använda munskydd, har med mig egen handduk till kudden och använder själv munskydd vid huvudmassage, det borde tillsammans öka smittskyddet ganska bra. Men visst är det riskfyllt. Å andra sidan är hela livet är ett enda långt risktagande, och att inte få gå på massage ökar risken för depression. Så jag vågar nog gå ett tag till, trots att smittan ökar så kraftigt som den gör nu.

Logga in för att skriva ett svar.

Vem är online

0 medlemmar och 0 gäster online

Admin, Mod, Avstängd