Jag vet ett ställe där massören har 'snäcka' i örat och det sköter hon väldigt proffsigt.
Finns det salonger som endast har tidsbokning, hursomhelst finns det ju alltid en risk att någon kommer för ett spontanbesök.
Störande. Ja, men de vill såklart inte missa en kund,därför väljer jag oftast salonger där det är flera massörer som arbetar.
Metoden med snäcka i örat var smart.
Man är ju där för skön bra massage
I Danmark, i synnerhet Köpenhamn, är tidsbokning oftast rena skämtet - men det är oftast helt ok på de salonger jag föredrar.
I Japan blir det inga massagebesök - varför avstår jag från att gå in på här.
//Chibi
Huvudanledningen är att jag är en Gai-Jin (Utlänning, Blekansikte, ...) med de utmaningar det för med sig, och det är mer än bara språket.
Nej, jag betraktar det inte som rasism eller diskriminering, snarare som en rejäl kulturell klyfta.
"peri30" post=5653:
Inga problem att som Gai Jin gå på massage i Japan. Det finns ställen man inte blir insläppt på men Thai massage har jag aldrig blivit nekad
Så kan det nog vara - men nu när jag vistas så mycket i Japan vill jag inte ha Thailändsk massage, lika lite som jag skulle fråga efter "Swedish Meatballs" på en restaurang i södra Italien...
Logga in för att skriva ett svar.
Kanaler
Vem är online
0 medlemmar och 0 gäster online
Admin, Mod, Avstängd