Sveriges största guide för thaimassage
Ej inloggad
Forum Massage näck på thaimassage?

näck på thaimassage?

11,706 inlägg 10 Svara
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 18 Aug 2013, 13:26
Jag vet att många väljer näcka under oljemassage pga oljan (slippa få kletiga kallingar), vissa massöser föredrar det då kalsongerna inte är ivägen för massagen medans andra tycker det är obehagligt. I Thai däremot har man på sig löst åtsittande kläder. Men om man jämför lite, borde de inte komma åt bättre när de "gnuggar med fötterna" på överkroppen och ev. svanken utan kläder? Bara en fundering, men bara hört med åtsittande kläder där.. (förutom med kombination örtmassage, dvs 1 timme thai och 1 timme örtmassage) då det bara brukar vara löst åtstittande byxor.. Intressant att se hur ni ser på det och framförallt utövarna av thaimassage. (inte som inte är olje nu).
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 23 Aug 2013, 00:24
Ingen som har koll på detta..

Kanske blir de irriterade om man näckar där, eller kanske tycker det är bra då inte ex. tröja och andra kläder är ivägen när de gnuggar lendrygg, muskelknutar i rygg och ben..

Någon som vet, hört eller egen erfarenhet..
1 år
Nybörjare
4 inlägg
berup 29 Aug 2013, 11:37
Av med kalsongerna finger bäst både har och i Asien
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 8 Sep 2013, 01:15
Brukar göra det på Olje, men funkar det på Thai också?

Råkar komma åt med armbågen och fötterna när de kliver och trycker ut muskelknutarna..

Får testa det på ett ställe jag inte besökt förut (så man slipper skämmas) om de skulle säga något..
1 år
Nybörjare
10 inlägg
Thaiger 13 Sep 2013, 12:19
Skämmas det är bara att fråga för jösse namn.
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 23 Dec 2013, 20:53
Testar på nytt ställe..

"trodde det var som olje" går ju att säga..
låter nog bäst..
1 år
Nybörjare
4 inlägg
pelle 11 Jan 2014, 00:41
Näck! Var till huvudstaden för ettpar år sedan! o var in på ett massage ställe och tog 1,5 tim olje massage,tog av mig kläder o behöll kallingarna på,då så kommassösen in o sa att jag skulle ta av mig kallingarna,så de var bara o lyda! men vist var det behagligare utan.
Brukar vara på massage 1-2ggr i månaden i en stad i mellansverge,där är det kallsingar på,man gör ju som man blir tillsagd...
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 11 Jan 2014, 22:06
Tack för komentaren..

Men Olje och Thai är lite olika..

Olje är "som Svensk", thai är en hårdare form av massage som utförs lite annorlunda.

Knä, ben, knogar, armbågar, m.m.
(bra mot STELA leder)..

Olje är massage med händer på ett mjukt och skönt sätt (tror de flesta fördrar detta) och tänkte om det var annolunda med detta..
1 år
Nybörjare
1 inlägg
Jesper 20 Jan 2014, 23:38
Oljemassage skall vara näck. Sen sköter massören "täckning" med handdukarna.
1 år
Nybörjare
13 inlägg
Lennart 9 Oct 2014, 14:08
Jag har fått oljemassage på 10 olika salonger. Har alltid varit helt näck. Alltid varit ok. Vissa massöser har handdukar är avsedda att värma och flyttas efter hand.
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 9 Oct 2014, 16:11
Ämnet nakenhet vid massage får nog sägas vara grundligt diskuterad på forumet vid det här laget.

Tråden låses härmed.

vh Lillemand,
Moderator

Logga in för att skriva ett svar.

Vem är online

0 medlemmar och 0 gäster online

Admin, Mod, Avstängd