Sveriges största guide för thaimassage
Ej inloggad
Forum Massage Massage

Massage

1,100 inlägg 4 Svara
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 23 Oct 2015, 20:29
Jag funderar på om Thaimassage är jobbigare att utföra än en ex. Oljemassage (finns ju auroma, "idrotts", osv med).. Men har hänt några gånger (INTE på sista tiden) att man bokar en thaimassage och säger sitt namn och säger att man vill ha thaimassage (ibland betonat, Thaimassage - inte olje), men ändå har de startat med olje.. Priset är ju det samma, kanske jobbigare eller om det är mer obekväm ställning med thai istället för olje (eller balanssvårighet när de kliver på ryggen och kommer åt de hårda punkterna så att muskelspänningen blir behandlad)..
1 år
Kunnig
27 inlägg
Henke 24 Oct 2015, 12:45
"Mangan" post=1673:
Jag funderar på om Thaimassage är jobbigare att utföra än en ex. Oljemassage (finns ju auroma, "idrotts", osv med)..

Men har hänt några gånger (INTE på sista tiden) att man bokar en thaimassage och säger sitt namn och säger att man vill ha thaimassage (ibland betonat, Thaimassage - inte olje), men ändå har de startat med olje..

Priset är ju det samma, kanske jobbigare eller om det är mer obekväm ställning med thai istället för olje (eller balanssvårighet när de kliver på ryggen och kommer åt de hårda punkterna så att muskelspänningen blir behandlad)..

Kanske inte jobbigare, men kanske mer omständig? Vid en riktig thaimassage ska du ju helst vara iklädd pyjamas. Och har du ingen egen med dig, så är det väl enklare för salongen att tvätta handdukar? Bara min gissing?
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 24 Oct 2015, 13:17
"Henke" post=1674:
[quote="Mangan" post=1673]Jag funderar på om Thaimassage är jobbigare att utföra än en ex. Oljemassage (finns ju auroma, "idrotts", osv med)..

Men har hänt några gånger (INTE på sista tiden) att man bokar en thaimassage och säger sitt namn och säger att man vill ha thaimassage (ibland betonat, Thaimassage - inte olje), men ändå har de startat med olje..

Priset är ju det samma, kanske jobbigare eller om det är mer obekväm ställning med thai istället för olje (eller balanssvårighet när de kliver på ryggen och kommer åt de hårda punkterna så att muskelspänningen blir behandlad)..

Kanske inte jobbigare, men kanske mer omständig? Vid en riktig thaimassage ska du ju helst vara iklädd pyjamas. Och har du ingen egen med dig, så är det väl enklare för salongen att tvätta handdukar? Bara min gissing?[/quote]

Ok förstår, brukar få pjamas, men har annars på sommaren mjuka kläder och t-shirt..
1 år
Kunnig
21 inlägg
Peak Performance 27 Oct 2015, 02:59
Det är givetvis mycket jobbigare, men framförallt saknar 85% eller mer av de som jobbar i salongerna kunskapen.
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 27 Oct 2015, 19:48
"Peak Performance" post=1677:
Det är givetvis mycket jobbigare, men framförallt saknar 85% eller mer av de som jobbar i salongerna kunskapen.

Jag har träffat få som är riktigt riktigt bra på traditionell thaimassage.. Olja kan de flesta någolunda bra..<

Kanske är att de flesta (gissning) vill ha thaimassage (Thailand och övriga världen)...

Logga in för att skriva ett svar.

Vem är online

0 medlemmar och 0 gäster online

Admin, Mod, Avstängd