Du är nog långt ifrån ensam om din åsikt om vad "Svensk Massage" blivit i Sverige, jag har skrivit om mina erfarenheter om detta i en annan tråd på forumen - även om de inläggen är färgat av en mans perspektiv och upplevelser.
Rent generellt anser jag att "Svensk Massage" blir allt 'märkvärdigare' för att man skall ge en känsla av exklusivitet som gästen skall vilja betala rena fantasipriser för (ibland mer än dubbla priset än för en Thai-Olje-massage). Gillar din referens till tandläkaren - Dyrt, och o-mysigt.
Tror dock inte att du är ensam kvinna om att vara 'såld' på Thaimassage, jag stöter då och då på kvinnliga gäster på de salonger jag besöker.
En sak som kanske får kvinnor att tveka att gå till en Thaisalong är det där med avskildhet. På en del salonger har man ju bara draperier mellan behandlingsplatserna, och jag är lite obekväm med att ha en kvinna på andra sidan ett tunt draperi, och jag kan föreställa mig att det kan kännas minst lika obekvämt för henne - för att inte tala om att det kan vara knepigt med att ta sig till och från duschrummet. I Göteborg finns det ett par salonger som endera har 'ladies time only' eller som tar tidsbeställningar där man garanterar att det bara finns kvinnor i lokalerna. Det kanske är något att ta efter i övriga Sverige (oaktat hur man avgränsar behandlingsplatserna)?
Hur många av medlemmarna på TMG som är kvinnor kan jag bara spekulera i - det är ju en frivillig uppgift när man registrerar sig, och det är en rätt liten minoritet av medlemmarna som skriver på forumen eller skriver recensioner.
Hilsen,
Lille
Tyvärr har thi-massage ett dåligt rykte pga att ett fåtal ställen tyvärr även utfört sexuella tjänster.
Detta gör att alla andra drabbas och det är beklagligt, men i Karlstad ser jag endel (mest äldre damer) som går på thi-massage och bokar in ny tid efteråt..
Massörerna är dessutom riktigt irriterade på detta med sex blandat med massage (några som ringt och frågat efter det och blir otroligt irriterade på det under dagen), detta kan jag väl förstå.
Däremot vill inte asitiska vänner (både män och kvinnor, gäller arbar, kurder och vietnameser), men detta beror på att de hört talas om att massagen är så hård.
Visst är thi-massagen hårdare än Svensk (men det går ju att justera) och olje finns ju som alternativ..
Logga in för att skriva ett svar.
Kanaler
Vem är online
0 medlemmar och 0 gäster online
Admin, Mod, Avstängd