Sveriges största guide för thaimassage
Ej inloggad
Forum Massage Idrottsmassage

Idrottsmassage

3,168 inlägg 8 Svara
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 24 May 2012, 20:06
Är den hårdare, mer intensiv eller är den anpassad för olika idrottstyper? Vore intressant att veta och finns det någon som erbjuder detta på denna massageguide?
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 3 Jun 2012, 10:16
idrottsmassage är inte hårdare än thaimassage. det är oftast vanlig oljemassage där man anpassar muskelbearbetningen utefter idrottaren (eventuella skador osv.)

thaimassage är nog den hårdaste form av massage du kan få..

idrottsmassage är nog inget jag sett någon thaimassage salong erbjuda.
då får du nog bege dig till någon som kan svensk klassisk massage som inriktar sig på idrottsmassage.
1 år
Nybörjare
4 inlägg
Yggdrasil 20 Jul 2015, 04:45
Sportmassage har jag sett på senaste tiden som begrepp men är det samma som idrottsmassage? Låter litet lustigt - vadå sport?
Trodde i min enfald att bara man säger till var man har problem så kan den som ger massage anpassa sig därefter (om de kan sin sak förstås).
1 år
Expert
155 inlägg
Mangan 20 Jul 2015, 06:55
Ser att några erbjuder idrottsmassage..
Lite dyrare än thai men kanske bättre att söka på Svensk salong..

Thaitjejerna kanske inte har utbildning med detta`?
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 21 Jul 2015, 13:29
"Mangan" post=1586:
Ser att några erbjuder idrottsmassage..
Lite dyrare än thai men kanske bättre att söka på Svensk salong..

Thaitjejerna kanske inte har utbildning med detta`?

Några salonger som finns här är de som erbjuder sportmassage. och sportmassage verkar vara något eget påhitt lite i stil med japansk massage.

det finns mao ingen utbildning på sportmassage
1 år
Nybörjare
4 inlägg
Yggdrasil 23 Jul 2015, 05:19
Som jag misstänkte då - det är iofs inte bara denna bransch som försöker hitta på nya ord som ska låta nytt och mer spännande, trendigt, seriöst etc. Tack för feedback och svar.
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 23 Jul 2015, 05:44
"Yggdrasil" post=1589:
Som jag misstänkte då - det är iofs inte bara denna bransch som försöker hitta på nya ord som ska låta nytt och mer spännande, trendigt, seriöst etc. Tack för feedback och svar.

nä, det händer överallt.
man vill separera sig från konkurrenter, vilket är förståeligt, men det blir jobbigt när man försöker hitta på saker som kan missförstås vara något annat än det är.

Det kan dessutom falla under vilseledande marknadsföring i värsta fall om man har otur.

är man gatusopare så bör man inte kalla sopandet för partikelfysik eftersom det kan misstas för att vara något annat, även om det är dammpartiklar man sopar undan.
1 år
Nybörjare
4 inlägg
Yggdrasil 13 Jan 2026, 19:11
Survivor
Administratör
845 inlägg
Administratör 13 Jan 2026, 19:11
nä, det händer överallt. man vill separera sig från konkurrenter, vilket är förståeligt, men det blir jobbigt när man försöker hitta på saker som kan missförstås vara något annat än det är. Det kan dessutom falla under vilseledande marknadsföring i värsta fall om man har otur. är man gatusopare så bör man inte kalla sopandet för partikelfysik eftersom det kan misstas för att vara något annat, även om det är dammpartiklar man sopar undan.

Logga in för att skriva ett svar.

Vem är online

0 medlemmar och 0 gäster online

Admin, Mod, Avstängd